• Português
  • English

Mateusz Klinowski

Dr Mateusz Klinowski (45 yrs old) is an adjunct professor at the Department of Law and Administration, Jagiellonian University in Kraków (Poland). As a scientist and political activist he is currently involved in a number of research projects regarding conceptual foundations of jurisprudence, effectiveness of drug and environmental policies, and the future of democracy. Interested also in analytical philosophy, bioethics and limits of science Klinowski has been many times awarded for his scientific and journalistic achievements. He was a visiting fellow at Universität Gottingen (Germany), Alicante University (Spain), Universität Bremen (Germany) and Universidade Lusófona (Portugal), and worked as a visiting professor at the National University of Puerto Rico in San Juan. He is also a science communicator and a social media creator.

Wilson Engelmann

Wilson Engelmann é Doutor e Mestre em Direito Público, Programa de Pós-Graduação em Direito da Universidade do Vale do Rio dos Sinos – UNISINOS, Brasil; realizou Estágio de Pós-Doutorado em Direito Público-Direitos Humanos, no Centro de Estudios de Seguridad (CESEG) da Universidade de Santiago de Compostela, Espanha; Professor e Pesquisador do Programa de Pós-Graduação em Direito – Mestrado e Doutorado e do Mestrado Profissional em Direito da Empresa e dos Negócios, ambos da UNISINOS Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq

Marine Carrière de Miranda

Marine Carrière de Miranda é Doutoranda em Ciências Jurídico-Criminais pela Universidade de Coimbra. Mestre em Direito Penal pela mesma Instituição. Especialista em Compliance pelo Instituto de Direito Penal Econômico e Europeu da Universidade de Coimbra. Bacharel em Ciências Jurídicas e Sociais pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas e em Francês Jurídico pela Université de Lyon Jean Moullin 3. Investigadora da Fundação para a Ciência e a Tecnologia de Portugal (FCT). Membro da Association internationale de droit pénal (AIDP). Coordenadora do grupo de estudos em Compliance e Justiça Criminal. Advogada (OAB/SP 344.552)

 

https://www.cienciavitae.pt//pt/1C13-82DE-4101

Matheus Almeida Caetano

Matheus Almeida Caetano é Doutorando em Direito na Faculdade de Direito da Universidade de Coimbra e Mestre em Direito, Estado e Sociedade na Universidade Federal de Santa Catarina/Brasil. Advogado criminal e membro da Comissão Especial de Direito Penal da OAB/SP.

No seu currículo Ciência Vitae os termos mais frequentes na contextualização da produção científica, tecnológica e artístico-cultural são: conflito de deveres; espaço livre de direito; estado de necessidade; ilícito jurídico-penal; justificação em direito penal; .